اخبار و مقالات پاناسونیک

سانترال چیست؟ معرفی انواع سانترال،کدام برای شما بهتر است؟

سانترال چیست ؟ سانترال به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد. در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. امکانات بالقوه دستگاه  و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه میکند. از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد. سانترال ها را میتوان با توجه ظرفیت و یا نحوه برقرار ارتباط بین داخلی ها خود تقسیم بندی کرد.حالا که فهمیدیم سانترال چیست و چه ماهیتی دارد بهتر است با انواع آن آشنا شویم تا بتوانیم بهترین انتخاب را برای کسب و کار مان داشته باشیم.

 

دستگاه های سانترال کم ظرفیت

سانترال چیست؟ معرفی انواع سانترال،کدام برای شما بهتر است؟

 

این دسته برای کسب و کار های کوچک و متوسط طراحی شده اند طوری که میتوان نیازهای یک اداره یا یک شرکت متوسط را به شکل کامل و مناسب پوشش دهد، و تا ظرفیت ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری قابل افزایش هستند.این دستگاه ها با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوع و بلقوه خود میتوانند گزینه مناسبی برای سامان دهی به تماس های ورودی و داخلی و حتی کنترل آنها باشند.دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک علارقم قیمت بسیار مناسب بخش عظمی از امکانات دستگاه های پیشرفته موجود در بازار را فراهم میکنند و میتوان آنها را نسبت به محیط کار و نیاز اختصاصی شما قابل برنامه ریزی و ارتقا میباشد تا نهایت لذت را از محیط کار خود ببرید.
برخی ویژگی ها و امکانات این دستگاه ها که حتی بیشتر کاربران هم از آن اطلاع ندارند عبارتند از :

  • واحد پذیرش خودکار ۳ مرحله ای با راهنمای صوتی
  • پیغام گیر (BV)

  • نمایشگر CALLER ID روی تلفن تک خط و تلفن سانترال آنالوگ

  • تغییر پذیری آسان و متنوع

  • مدیریت تماس کارآمد که خود شامل مزایای زیر است

               بهبود وجهه شرکت

               بی پاسخ نماندن تماس های کاری مهم

               کاهش حجم کار اپراتور

  • حالت روز/ شب / ناهار

  • آیفون، درب باز کن و زنگ درب

  • تماس اضطراری

  • کنترل اتاق (مانیتور)

  • گروه داخلی

  • انتخاب صدای زنگ

  • پیام انتظار

  • مدیریت هزینه

  • گزارش وضعیت تماس ها

  • وارد کردن کد حسابداری

  • قفل الکترونیکی خط داخلی

  • محدودیت زمان تماس

  • برنامه ریزی آسان، تعمیر و نگهداری راحت

  • انتقال تماس / مزاحم نشوید

  • شماره گیری خودکار / ذخیره

  • پاسخگویی خودکار / قطع موقت صدا

ضمنا شما میتوانید برای اطلاع از ساز و کار این امکانات و اطلاعات بیشتر به مقاله اختصاصی ویژگی سانترال های سری TE مراجعه نمایید.

 

دستگاه های سانترال ظرفیت بالا تا ۱۱۲۰  پورت (با DXDP)

سانترال چیست؟ معرفی انواع سانترال،کدام برای شما بهتر است؟

 

دستگاه های سانترال هایبرید سری TDA

دستگاه های سانترال هایبرید یا چند منظوره با داشتن انعطاف پذیری بالا برای افزایش خطوط شهری و امکانات بلفعل و بلقوه ،بهترین گزینه برای مراکز بزرگ و متوسط میباشد.این دستگاه ها علاوه بر پوشش تمام امکانات و ویژگی های سانترال سری TE ،امکانات شاخص خود را دارند تا تمام نیاز کاربران خود را برطرف کنند ،از جمله این امکانات :

  • گوشی های مدریتی با طراحی و کارایی تحسین برانگیز
  • قابلیت سازگاری با خطوط پی آر آی (ISDN(BRI/PRI
  • تجهیزات بیسیم (MULTI CELL) برای برقراری ارتباط تلفنی سیار – سیستم تلفن DECT
  • کاهش هزینه های مکالمه از طریق ویژگی پروتکل اینترنتی VOIP
  • ایجاد شبکه قابل اعتماد از طریق E1 , E & M
  • صندوق صوتی پیشرفته TVM
  • تلفن کامپیوتری / کنسول کامپیوتری

 

دستگاه های سانترال Pure IP  سری  TDE

 

ادارات امروزی در حال تغییر از سیستم مخابراتی معمولی به سمت سیستم های IP انعطاف پذیر و کم هزینه می باشند و حداکثر استفاده را می توان از رشد سریع در کاربری ها و جهانی شدن IP برد و برای ساخت یک سیستم مخابراتی کامل IP از KX-TDE/NCP استفاده نمود که با سیستمهای ارتباطی جدید کاملا سازگار می باشند. KX-TDE/NCP  عملکردهای مجهز استاندارد و جدیدی را ارائه می دهد که کارایی را افزایش داده و هزینه های ارتباطی را کاهش می دهد.

این سری دارای خصوصیاتی با کارایی بالا و استفاده راحت از قبیل کارکرد بی سیم، صندوق صوتی و CIT می باشند. سیستم پاناسونیک IP-PBX برای شرکت هایی که قصد تغییر سیستم فعلی به یک سیستم کامل IP را دارند ، یک سکوی قابل گسترش و با کاربردی راحت ارائه می دهد که در زمینه های تجاری متعددی قابل انطباق می باشد. این مدلها خطوط مخابراتی معمولی را پشتیبانی می کنند.بنابراین این امکان را برای سیستمهای IP  فراهم می کند تا خطوط مخابراتی معمولی نظیر ISDN و خطوط آنالوگ به آنها متصل گردند. ممکن است با توجه به محیط کلر، تغییر یک خط معمولی مخابراتی موجود به یک سیستم کاملا IP به دلیل محدودیت زمانی و هزینه دشوار باشد ولی با سیستم های KX-TDE100/200/600 به طور منصفانه ای پاسخ این نیاز را تامین می گردد. در سری های TDA فعلی از طریق برد اصلی می توان به آسانی یک سیستم جدید بنا کرد. اما در سری KX-TDE100/200/600 راه حل مناسب برای شرکت هایی وجود دارد که می خواهند همزمان با استفاده از شبکه مخابراتی فعلی به آرامی به یک سیستم IP تبدیل شوند.

از جمله امکانات سانترال سری TDE  پاناسونیک میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

 

  • شبکه سازی چند مکانی جهت ارتباطات روان
  • شبکه سازی SIP
  • تلفن سانترال تحت شبکه IP
  • سازگاری کامل با IP

  • سادگی نصب
  • پشتیبانی کامل از ویژگی های TDA

  • کاهش هزینه مکالمات

  • سهولت در برقراری ارتباط

  • آنتن های سلولی IP

  • کارایی تیمی / گروهی

  • و غیره

 

 


** ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام منبع و درج لینک به همان مطلب در سایت پاناسونیک ایران مجاز است

30 دیدگاه در رابطه با “سانترال چیست؟ معرفی انواع سانترال،کدام برای شما بهتر است؟
  1. 1
    فرهاد ارشادي
    شهریور ۱۵, ۱۳۹۲ — ۱:۵۴ ب.ظ

    با سلام و ارادت
    دفتر من کلا به مساحت ۱۸ مترمربع است.و دو خط تلفن داریم
    نمیخوام خیلی هم هزینه بردار باشه
    میخوام از سیستم سانترال استفاده کنم
    در ضمن ما نمایندگی شرکت طرفه نگار(نرم افزار حسابداری هلو) در جنوب تهران هستیم
    یکی از پرسنل واحد فروش و یکی از پرسنل واحد پشتیبانی میباشد

  2. 3
    کیوان
    مهر ۳, ۱۳۹۲ — ۱۱:۱۰ ب.ظ

    سلام من یک شرکت معمولی با چندین دفتر وکارمند ثابت وسیار دارم وکلیه تماسهای ما یا از دست رفته یا به شماره من ارجاع داده میشوند در ضمن تمامی میخوام کنترل تماسهای دریافتی ومکالمات افرا د تحت کنترل خودمان باشد لطفا راهنمایی کنید.

  3. 5
    تورج
    مهر ۱۹, ۱۳۹۲ — ۱۱:۰۷ ق.ظ

    سلام
    ما یه شرکت کوچیک تازه ای رو تاسیس کردیم که ۵ نفریم و نیاز به شماره ای داریم که بتونیم مشتریانی که زنگ میزنه رو از طریق تلفن به داخلی های ما ۵ نفر وصل کنه ایا بنظر شما نیاز به دستگاه سانترال هست یا تلفن رومیزی KX-TS3282BX میشه راهنمایی کنید؟
    و همچنین قیمت اون نظری که میدید چقدر میشه ؟
    با تشکر

    • 6
      مدیر
      مهر ۲۰, ۱۳۹۲ — ۴:۳۸ ب.ظ

      سلام
      به نظر من شما باید حتما سیستم سانترال بگیرید هم از بابت هزینه و هم از بابت امکانات بیشتری نسبت به KX-TE3282 دارد.
      از بابت قیمت باید تماس بگیرید.

  4. 7
    دهددشتی
    فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ — ۷:۴۵ ق.ظ

    با سلام. اجازه میدین مطالب شما رو با ذکر منبع در پیج خودم قرار بدم؟

    • 8
      مدیر
      فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ — ۵:۵۵ ب.ظ

      سلامدوست عزیر،اشکالی نداره،
      ما قبلا هم گفتیم،
      ** ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام منبع و درج لینک به همان مطلب در سایت پاناسونیک ایران مجاز است.
      ارادتمند.

  5. 9
    حسین زاده
    خرداد ۸, ۱۳۹۳ — ۲:۳۲ ب.ظ

    با سلام
    یکی از مشکلات شرکت من تعداد تماس ورودی زیاد و اشغالی خطوطی می باشد. یکی از مشکلات سانترال این خواهد بود که اگر فرض مثال خط ۱ در حال مکالمه باشد و مجددا مشتری دیگری با همین خط تماس حاصل نماید بوق اشغال به او ارسال می نماید.در حالیکه خطوط دیگر شرکت ازاد میباشد.
    این مشکل را چگونه میتوانم حل نمایم که همزمان مشتریانی که تماس میگیرند اولا بوق اشغالی دریافت نکنند و ثانیا هر کدام هم به بخش خودشان ارجاع داده شوند؟

    ضمنا ایا با استفاده از سیستم سانترال گوشی های فعلی قابل استفاده خواهد بود یا اینکه باید گوشی ها را هم عوض نماییم؟

    با تشکر

    • 10
      مدیر
      خرداد ۸, ۱۳۹۳ — ۱۰:۱۴ ب.ظ

      دوست عزیز شما می توانید از طریق مخابرات ۱ خط خود را که زنگ خور آن زیاد است به عنوان سرگروه قرار دهید که هر موقع هم مشغول باشه به روی خط دیگه می افته یا می توانید در مورد برنامه ریزی با یک نصاب سانترال مشکل خود را مطرح تا راه حل برایتان پیدا کند

  6. 11
    کریمی
    تیر ۱۶, ۱۳۹۳ — ۳:۴۴ ب.ظ

    سلام وقت بخیر. دفتر محل کار من قسمت‌های مختلف دارد که می‌خواهم از یک خط تلفن سانترال ۸ انشعاب داخلی بگیریم آیا برای تک‌تک خطوط داخلی گوشی مخصوص سانترال لازم است یا فقط یک گوشی سانترل و بقیه‌ گوشی معمولی کفایت می‌کند.

  7. 13
    رسول
    مرداد ۲۵, ۱۳۹۳ — ۱:۰۵ ب.ظ

    سلام من یک سانترال kx-tes824 دارم میخواهم اپراتور گویا را فعال کنم راهنمایی میفرمایید

  8. 15
    اسماعیل
    آبان ۵, ۱۳۹۳ — ۱۱:۲۶ ق.ظ

    با سپاس از مطالب مفیدتون !!! ایا امکان این هست که بر روی یک خط داخلی چیغام بگذاریم ؟؟؟ مثل disa که بر روی خطوط شهری پیاده سازی میکنیم !!!

    با تشکر

  9. 17
    رحیم
    آذر ۳۰, ۱۳۹۳ — ۸:۱۱ ب.ظ

    سلام.

    شرکت ما چهار خط داره که یه خط برای دستگاه POS و یک خط برا فکس و دو خط دیگر هم برای استفاده کارکنان که در دو اتاق جداگانه هستند. در حال حاضر به یک خط ۵تا گوشی وصل هستش و خط دیگه ۳ تا گوشی!!!
    مشکلاتی که داریم:
    کارمندان برای تماس با بیرون باید منتظر باشن تا خط آزاد باشه
    کارمندها با همدیگر ارتباط ندارند
    مشکل در تماس های دریافتی بدلیل اینکه اپراتور نداریم

    شما چه راه کاری برای مدیریت و بهینه سازی دارین؟

  10. 19
    علی
    اسفند ۱۷, ۱۳۹۳ — ۶:۵۸ ب.ظ

    سلام، این سانترل مکالمات رو هم ضبط میکنه ؟
    برای اینکه مکالمه مشتری و کارمندان ضبط بشه برای صرفاً نظارت یا دعاوی حقوقی ، باید چه کرد و از چه سیستمی استفاده کرد. لطفاً جواب رو برام ایمیل کنید تا بتونم ار خدماتتون استفاده کنم.

  11. 21
    حامد
    تیر ۲, ۱۳۹۴ — ۱۲:۳۸ ق.ظ

    با سلام

    من یه شرکت کوچیک دارم که سه بخش مجزا داره و می خوام وقتی مشتری تماس میگیره با گرفتن اعداد ۱،۲،۳ به این بخش ها وصل بشه. آیا فقط خرید یک تلفن سانترال کفایت میکند و یا به دستگاه دیگری هم نیاز است؟

  12. 23
    مقدم
    مرداد ۳, ۱۳۹۴ — ۱۱:۱۷ ب.ظ

    با سلام و احترام
    بنده برای یکی از مراکز همسریابی که تماس گیرنده زیادی دارد قصد دارم از سیستم نوبت دهی تلفنی که بتواند تماس ها را بین سه خط تلفن توزیع کند استفاده کنم گزینه پیشنهادی شما چیست
    با تشکر

  13. 25
    جواد زبیدی
    فروردین ۲, ۱۳۹۵ — ۸:۴۳ ب.ظ

    سلام و خسته نباشید من یک پلیس + ۱۰ دارم یک مقدار حجم دفتر بزرگ است و میخوام کارمندام به هم وصل بشند هیچ خط بیرونی هم ندارند فقط فقط داخلی چکار باید کنم در ضمن من ۸ باجه دارم و یک باجه مرکزی

  14. 27
    مهدی کلهری
    خرداد ۲۸, ۱۳۹۶ — ۳:۵۸ ب.ظ

    سلام
    مرکز پیگیری با ۳۰ داخلی چه دستگاهی پیشنهاد میدهید.
    امکان وصل دستگاه سانترال به سیستم نفرات به جای خرید تلفن وجود دارد که بتوانند از طریق کامپیوتر تماس را پاسخ دهند.

  15. 29
    فرزاد
    شهریور ۱۱, ۱۳۹۶ — ۱۰:۴۷ ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    برای یک شرکت با ۲۵ داخلی و داشتن ۴ خط شهری چه شانترالی پیشنهاد میکندید ؟
    الان Ta616 داریم ولی قدیمیه . میخوایم عضو کنیم.

    • 30
      مدیر
      شهریور ۱۲, ۱۳۹۶ — ۷:۴۵ ق.ظ

      سلام
      دستگاه سانترال kx-ns500 پاناسونیک رو میتونید تهیه کنید برای کسب اطلاعات بیشتر به تب محصولات رفته و در دستگاههای سانترال میتوانید امکانات ns500 رو مطالعه کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *